Monday 13 January 2014

Gulasz sojowy

Dziś skończyłam pracę wcześniej i miałam więcej czasu, żeby upichcić coś fajnego na kolację.
Padło na gulasz sojowy.
Pyszne i sycące danie. Przypadnie do gustu każdemu, kto lubi gulasze z Green Way.
Polecam!

Składniki na jedną porcję:
-35 g suchych ziarnen soi
- dowolne warzywa (w moim przypadku są to różne mrożonki)
- kilka pomidorów z puszki + sok
- 1 łyżeczka koncentratu pomidorowego
- 1/2 cebuli
- 1 ząbek czosnku
- 1 łyżeczka oliwy
- przyprawy (pieprz, sól, papryka słodka, majeranek, imbir, curry, kmin rzymski)

+ dodatki (chleb, ryż, makaron, kasza)

Ziarna soi moczymy w wodzie przez 12 godzin (ja moczyłam około 8 i to w zupełności wystarczyło.
Następnie zalewamy soję świeżą wodą i gotujemy do miękkości (około godziny).
Na patelni podsmażamy cebulę i czosnek.
Dodajemy warzywa. Jeśli zaczną się przypalać podlewamy wodą.
Gdy warzywa zmiękną dodajemy pokrojone pomidory wraz z sokiem.
Dusimy wszystko kilka minut, dodajemy ugotowaną soję, wszystko przyprawiamy.

Ja dzisiaj serwowałam gulasz z kaszą pęczak i stwierdzam, że to świetne połączenie.

K.


No comments:

Post a Comment